ימה

בית אל ומצפור גל

לגלול

מסלול הליכה בזכרון יעקב. קהילת בית אל, תצפית לנוף ים

אורך המסלול: (הלוך וחזור, מצימר ימה למצפור גל ובחזרה) – 5.5 קילומטרים, כשעה ורבע הליכה.
המסלול עובר במגוון שכונות מיוחדות בזכרון יעקב.
מסלול ההליכה: יוצאים מ- ימה ימינה עד שמגיעים לפינת האהבה(נקודת תצפית רומנטית עם מנעולים על מנת לחזק את הקשר ביניכם...) ואז שמאלה לרחוב צה"ל. לאחר 350 מטר ימינה אל הגפן ואז שמאלה אל השקד. 50 מטר לאחר הפנייה לשקד מגיעים לבניין ששייך לקהילת בית אל זכרון יעקב.

בשנת 1963 החליטו האחיות אמה ואלזה ברגר, גרמניות מהזרם הפרוטסטנטי בגרמניה, להתיישב בזיכרון ובבנימינה. כיום חיים בקהילה כ-800 בני אדם, שמכנים את מקום מושבם קיבוץ. הםשומרים על ריחוק ומסתגרים. פרנסתם מגיעה ממפעל למסנני אב”כ שהקימו. כמו כן יש להם מאפייה מצוינת ומכוורות לייצור דבש. בסך הכול לבני הקהילה שבעה מפעלים. חנות מפעל ובית קפה שלוחה של מפעלי בית אל הנוצרית, ממוקמת בדרך אבשלום 1 בזכרון יעקב.
פתוח בימי א-ה בשעות 08:00-18:00ביום שישי בשעות 08:00-14:00 . סגור בשבת.
טלפון 04-6299986
ממשיכים במורד רחוב השקד. פונים שמאלה אל הנשיא ומיד ימינה אל המעפילים. לאחר 15 מטר, בכיכר, יוצאים לשדרות ניל”י. לאחר 100 מטר פונים שמאלה לאלונים. צועדים 300 מטר ופונים ימינה אל החרוב. ממשיכים לרחוב הגדעונים ולאחר 350 מטר פונים ימינה לרחוב הכובשים.
ממשיכים ישר עד מצפורגל. המצפור נקרא על שם סמ”ר גל אזולאי ז”ל שנהרג בשנת 2009 בתאונת צלילה בשייטת.ממרפסת התצפית רואים נוף נהדר של קו החוף ובעיקר של בריכות הדגים סביב מעיין צבי ומעגן מיכאל.

אפשר לחזור ל-ימה במסלול מעט שונה וקצר – לאורך רחוב החלוצים, שדרות ניל”י, קדש, המדע, ההגנה.

המסלול עובר במגוון שכונות מיוחדות בזכרון יעקב.

פתוח בימי א-ה בשעות 08:00-18:00ביום שישי בשעות 08:00-14:00 . סגור בשבת.